Den 19 november 2010 – PT & Skridskor

Idag var jag i Malmö och träffade en personlig tränare.

Vi pratade igenom ett träningsupplägg för att jag ska kunna gå

ner dom sista envisa kilona som blivit kvar sedan litiumbehandligen.

 

Han verkade helt okej. Väldigt trevlig och så, men kanske lite för mesig

för mig... Nåja, ska fundera på det.

Något måste jag komma igång med snart.

 

En litet ljus i vintermörkret på temat träning är i alla fall att ishallen

här i Lund har öppet.

 

Det känns lite tungt att ta sig dit ibland, men väl där är det så

underbart! Det är faktiskt svårt att slita sig och bege sig hem igen.

Jag tänker hela tiden”bara ett varv till...”

 

Älskar att känna hur det blåser i ansiktet och kinderna blir alldeles kalla.

Hur man kan ta av sig allt mer när man fått upp värmen och det blir allt

smidigare att röra sig.

 

Och något som gör det hela ännu bättre är att Lova också älskar det.

Kanske för att hon ser hur mycket jag gör det...

Men i vilket fall är hon väldigt annorlunda på isen.

I vanliga fall ger hon upp och blir arg när något går emot henne. Men

när vi är i ishallen så vill hon inte gå hem. Trots att hon ramlar.

 

Och hon blir lika glad varje gång jag föreslår att vi ska åka skridskor :-)



Jag med min lite trötta, fina isprinsessa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0