Den 1 december 2010 – Reportaget

Idag var jag på Allas på arbetsrehabiliteringen. Som vanligt på onsdagar.

Satt och skrev det sista på en text när reportagechefen kom och frågade

om jag funderat mer på reportaget till internationella kvinnodagen...

 

För ett tag sedan var det nämligen möte kring vad Allas ska ha för speciellt,

lite större reportage inför den dagen. Mitt förslag var att ha en positiv vinkel.

Skriva om en kvinna som gjort något bra och som påverkat många.

 

Kvinnan i fråga bor i Stockholm, så jag trodde en frilans skulle få göra

intervjun med henne. Men det visade sig att eftersom det var mitt förslag

så tyckte reportagechefen att jag skulle få åka upp och göra intervjun själv.

 

Känner lite press på mig. Nu måste jag verkligen göra ett bra reportage.

Men mest ser jag bara fram emot det. Ska bli jättekul :-) 




Hjälp mig gärna med min insamling till hemlösa i Lund & Malmö!
Kontakta mig på
[email protected] eller leta upp gruppen
"Bidrag till en God Jul" på Facebook.

Tack & kram / Jenny

Kommentarer
Postat av: Åsa LM

Kul Jenny! Säg till när det publiceras, vill gärna läsa!

God Jul! =)

2010-12-14 @ 09:49:51
Postat av: malin

åh vad roligt!! Grattis!!

2010-12-14 @ 11:25:44
Postat av: Annica.S.

Härligt, Jenny!!! Ser fram emot att få läsa reportaget - det kommer att bli jättebra! Kramis

2010-12-14 @ 20:32:29
Postat av: Jenny

Tack Åsa, Malin & Annica!

Det kommer publiceras i Allas nr 10 nästa år.

Ska försöka komma ihåg att säga till när det är dags :-)



Kramar Jenny

2010-12-15 @ 00:47:03
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0