Den 7 juli 2010 – Var är jag? Vem är jag?

Jag tar mina tabletter. Dom smärtstillande.
Dom som innehåller kodein. Det blir som morfin i kroppen.
Och det är skönt. Gör mig lite lullig och avslappnad.

Behöver det ibland.
För att jag blir så trött på att vara duktig.
På att vara stark och glad och se framåt.

Ibland när jag stannar upp för en stund och tänker efter,
så blir jag osäker på vem jag är, vad jag vill och vart jag ska.
Och det skrämmer mig lite.

Kan inte sätta ord på känslan.
När livet bara rusar förbi och man följer med utan att tänka så mycket.
Sen kliver man av någonstans och ser sig om.
Inser att man inte har den blekaste aning om var man befinner sig.
Och hoppar på tåget igen...

Jag är rastlös. Jag är otålig. Och jag är aldrig nöjd.
En sökare. Utan klart mål, men med tusen drömmar.


Kommentarer
Postat av: Erika

Hejsan :)



Jag har också varit lite dålig på att uppdatera i sommar och har haft lite dåliga perioder och skrivlusten har varit helt bortblåst.



Detta inlägg känner jag igen mig i så mycket, men jag har en helt annan tablett som skapar denna sinnes stämning för mig.

Jag känner det lite som att jag behöver en paus från mig själv, från min egen hjärna.



Hoppas att du mår så bra som du bara kan :)



Kram Erika

2010-08-08 @ 14:42:19
URL: http://eurikaslife.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fy för dåliga perioder, dom gillar vi inte!

Känner igen det där med att behöva paus - från sig själv. Bara lite svårt att fixa det liksom...



Vad tar du för medicin nu?



Många kramar & hoppas du också har det så bra som det är möjligt!



Kram Jenny

2010-08-12 @ 22:16:35
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: åsa

känner igen mig massor av vad du skrev, längesen jag var inne här. men ha det underbart. många kramar åsa

2010-08-13 @ 08:36:30
URL: http://www.missaskervall.blogspot.com
Postat av: Jenny

Kul med några rader från dig Miss Askervall =)

Kikade in hos dig med nyligen. Lämnade inget spår dock...dålig på det :-S

Hoppas du har det bra & att du fått njuta av sommaren!



Många kramar Jenny

2010-08-14 @ 00:52:29
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0