Den 29 mars 2010 – Vardagsplan

Senaste två besöken har jag och Emmy pratat om

mitt behov av kontroll och ordning.

Rutiner, ordning och var sak på sin plats.

Ungefär så behöver det se ut för att jag ska må bra.

 

Så när saker och ting förändras. Tider flyttas fram,

möten skjuts upp, planer förändras eller David har

råkat äta upp paprikan som jag i tanken haft till

middagen...då blir min värld ett enda stort kaos.

 

Jag VET att det inte är någon stor grej.

Jag är medveten om att min reaktion sällan står i

propotion till vad som hänt/förändrats.

Men det hjälper inte. Det känns lika jobbigt ändå.

 

Så vad jag behöver är en handlingsplan.

Hur jag konkret ska agera och tänka när saker

och ting inte blir som det var tänkt.

 

Förhoppningsvis kan jag så småningom hitta ett

sätt att hantera dessa små förändringar som är

oundvikliga i vardagen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0