Den 25 augusti 2009 – Var finns hjälpen när man behöver den?!?

Vaknade och hade fortfarande ont i min tand. Molande, envis värk.

Trodde det skulle bli bättre efter tandläkarbesöket i torsdags,

men det har bara blivit värre.

Fick en ny tid idag.

 

Hatar att gå till tandläkaren!

 

Massor av bedövning. Tanden plockades bort igen.

Den här gången drogs den lösa delen av roten ut.

Fick ett nytt stift. Och en tillfällig, gul plasttand...

 

Trots bedövning gjorde det helt sjuk ONT!!!

När jag gick därifrån försökte jag få svar på om smärtan skulle lägga sig,

Hur länge jag skulle avvakta osv. Men fick inga svar alls.

 

Kunde inte ens tänka klart. Hela käken dunkade och värkte.

Stackars Lova förstod inte varför mamma var så arg när hon

bara ville berätta att hon plockat sten och tittat på fontäner.

 

Inte blev det bättre trots Alvedon, Ipren och Voltaren heller.

Ringde tandläkaren.

- Försök med Alvedon och Ipren, sa sköterskan. Hon ville inte förstå

att jag redan gjort det utan resultat.

 

Ringde alla läkare jag kom att tänka på...

Tillslut fick jag tag i min underbara Dr Anders.

Han ordnade lite starkare smärtstillande.

Så nu kommer jag åtminstone kunna sova i natt!

 

Jag och David som tänkt gå på bio i kväll :-(

 

Och imorgon blir det väl antagligen nytt tandläkarbesök...

Vi som skulle till Göteborg, jag & Lova.

Skräpdag och skräptand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0