Den 23 augusti 2009 - Vad är en vän?

Åh, vad jag är trött på att vara trött!

En kort fika, en tur till Ica eller bara en liten stund på lekplatsen,

gör mig så trött att kroppen värker.

Somnar utmattad på soffan. Sover djupt i 3-4 timmar!

Det måste vara något mer än bara trötthet av att

"jobba med mig själv"... Eller?


Får så dåligt samvete också. För att jag inte orkar.

Gentemot Lova som vill ha mammas uppmärksamhet.

Gentemot David som får dra ett så mycket tyngre lass med

både hem & barn än vad han borde behöva.


Nu funderar jag på vänner. Vänskap.

Vad det betyder. Innebär.

Mer om det en annan dag!


Kommentarer
Postat av: NetteR

Blev så glad av att läsa om dig i tidningen. Har själv efter många, många år just fått diagnosen Bipolär typ II. Jag pratar öppet om det men en del tycker man ska hålla tyst om det men jag fattar liksom inte varför. Ska jag skämmas över det eller?! Tack i alla fall för att du delade med dig i tidningen!

Kram

2009-09-07 @ 08:46:26
URL: http://netter.bloggagratis.se
Postat av: Fiddeli

Förstår dig men vad har man att sätta emot när utmattningen slår till? En vän är en person som alltid finns där oavsett vad som än händer. Kanske vi uppskattar de som finns oss närmast för lite?

2009-09-07 @ 11:40:26
URL: http://www.fiddelieblangest.blogspot.com/
Postat av: Jenny

NetteR - Oj, vad förvånad jag blev av din kommentar!

Var det i Aftonbladet du läste om mig? Dom har visst glömt att meddela mig att reportaget har publicerats... Men jätteglad att du tittade in & skrev några rader! Läs mer i inlägget som kommer senare!!



Fiddeli- Det är nog så...att det är alldeles att ta dom som står oss nära och alltid finns där för givna. Tills dom en dag inte gör det längre.



Kram till er båda!

2009-09-08 @ 22:14:03
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hej! Har oxå bip2 diagnos. Känns som om det vore jag som skrivit inlägget. Tänk att vi är fler som tänker likadant.......

2009-09-11 @ 22:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0