Den 19 september 2009 – Alla dessa elaka baciller...

Lova är sjuk. Hon har haft feber från och till i drygt en vecka nu.
Först var hon lite snuvig. Förkyld, såklart!
Och sen blev både jag och David också förkylda.
Men Lovas feber vill inte gå över. Funderade på om det kunde vara öronen igen...
Men då borde hon varit mer ledsen och sovit ännu sämre än vad hon gör.


Urinvägsinfektion kanske?
Vi får väl avvakta några dagar och sen ringa till vårdcentralen
för lite rådgivning i alla fall.


Jag tycker det är så fruktansvärt jobbigt när hon är sjuk.
Dels för att det är så synd om min lilla stackare såklart!
Men även för att det kräver mer än vanligt av mig.
Jag blir stressad och får ångest av oron att inte räcka till. Att inte orka.


Jag måste ju ta hand om henne. Mer än vanligt.
Och det innebär att allt vad smärtstillande, ångestdämpande och sömntabletter
är strängt förbjudet. Det är såklart bara mina egna regler som säger detta.
Men jag vill vakna direkt om hon behöver mig på natten.

Alltså ligger jag där med ångesten gnagande i kroppen och kan inte sova.
Inte förrän hon är helt frisk igen.
Och det är jobbigt. Jag är trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0