Den 17 september 2009 – Diabetesmottagningen

Idag var det dags för ett besök hos min sköterska A-M på diabetesmottagningen.

Behöver jag säga att jag drog ner medelåldern rejält där jag satt i väntrummet

bland ett gäng 80-åringar?!

Jag tackade tyst alla mina sjukdomar för att jag förhoppningsvis kommer slippa

leva tills jag är så gammal. Hemskt va? Att ens tänka något sådant...

Men så kände jag verkligen när jag såg alla trötta ansikten, såg dessa

människor stappla fram och knappt klara av att sätta sig ner på en stol utan hjälp.

 

A-M tittade på mig när jag kom in.

- Du ser inte alls bra ut, var det första hon sa.

Nähä, tack för den...

Men jag har ju haft en tuff vår och sommar, så det är väl inte så konstigt kanske.

Mina blodsockervärden var för höga, viktuppgången inte direkt positiv och dessutom

var mina fötter torra och spruckna.

 

Men för att se till det positiva så låg mitt blodtryck på 110/70.

Vilket är alldeles perfekt :-)


Kommentarer
Postat av: Eurika

Vad skönt att något var bra i alla fall :) Man får ju se till det positiva här i livet!



Hoppas dagen har varit bra!



Kram Erika

2009-09-23 @ 18:36:27
URL: http://eurikaslife.blogg.se/
Postat av: becka

Blodtrycket verkar du alltid kunna lita på. ;-)Tänker på dig/er titt som tätt.

Kram

2009-09-24 @ 20:05:55
Postat av: kristian

skönt när man kan få lite positiva svar ibland!! :)



själv fick man också lite höra nån bra saker i dag, var på möte med min handläggare på FK i lund och dom stod bakom mig och ville hjälpa mig till baka i arbete när det nu blir aktuellt nån gång så det känns jätte skönt och positivt!!! Mvh Kristian

2009-09-24 @ 22:58:11
Postat av: Jenny

Ja, det är väl så - man får försöka se det positiva och inte gräva ner sig för mycket i allt det andra :-p Går bra ibland och mindre bra andra gånger...



Kristian - vad skönt att du har en sån bra handläggare! Jag har också haft tur med FK. Fasade för första besöket där, men de var hur trevliga och stöttande som helst! Underbart - för man behöver ju inte direkt mer motgångar än de man redan kämpar med!

2009-09-25 @ 00:25:18
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0