Den 8 oktober 2009 - Ensam i världen

När ångesten river som värst. Blöder, smärtar.

När allt gör så ont att det blir svårt att andas.

Då är jag ensam. Ensam med mitt mörker. I mitt mörker.

Då finns inget hopp, ingen väg ut.

Det bara regnar och regnar och regnar.

Jag skriver. Orden bara flödar. Jag skriver om allt. Om inget.

Om livet, döden, hat och kärlek.

Som om jag försöker få ut all ångest ur kroppen i form av ord.

Genom hårda, snabba fingertryck på tangenterna på min röda laptop.

Men det fortsätter regna ändå.


Kommentarer
Postat av: Erika

Hej!



Som vanligt känner jag igen mig i allt det du skriver. Din blogg är ett sånt stort stöd för mig, jag känner mig inte alls lika ensam med det här då. Det är så skönt att veta att det finns fler där ute.



Nej det behövdes ingen höjning av Litiumet. Tycker inte att det verkar så bra och jag börjar känna att jag vill ge upp. Det är så lockande att gå tillbaka till "det gamla livet" utan mediciner och allt. Men då kommer ju det destruktiva på posten också. Tyvärr.

Jag får Lyrica också mot ångesten och den fungerar faktiskt bra! Det är den enda medicinen som jag verkligen har känt att den gör någon nytta!



För 9 år sedan så gick min Pappa bort och det har jag skrivit om lite idag. Det var en mycket jobbig händelse och livet efter det har inte alls varit roligt.



Hoppas du får slippa ångesten, den är som en ond jävul som är svår att skrämma bort.



Tänker på dig och hoppas du mår så bra som du kan!



Kram Erika

2009-10-20 @ 23:14:48
URL: http://eurikaslife.blogg.se/
Postat av: Jenny

Litium kanske inte är rätt för dig heller då? Jag var också på väg att ge upp så många gånger, men precis som du så är jag medveten om allt det negativa som följer med att vara medicinfri...

Skönt att du slapp en höjning iaf. Och att du känner att lyrica har effekt! Hur länge har du haft den?



Beklagar det med din pappa. Måste kännas tungt.

9 år låter som en långt tid, men det är det verkligen inte. Åren bara går och sånt som ligger många år tillbaka kan lätt kännas som igår...



Många kramar!



2009-10-21 @ 00:48:30
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Erika

Nej jag är väldigt tveksam till Litiumet.. Men har lovat min läkare att fortsätta ett tag till. Hon ringde föresten idag och det blir en höjning i alla fall.



Lyrica har jag ätit i snart två månader. Den är väldigt effektiv.



Medicinen du äter, vad är den för och hur länge har du ätit den? tycker du att den hjälper dig något?



Tack, det är klart det känns tungt men det har blivit lättare med tiden. Det är mer allt som blev runt hans död och efter som är jobbigt i dagsläget.



Massor med kramar!!!

2009-10-21 @ 23:28:15
URL: http://eurikaslife.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tycker du gör helt rätt och beundrar dig för att du står ut! Då kan du i alla fall känna sen, om du nu väljer att sluta med Litium, att du verkligen har försökt & aldrig mer behöver fundera på om det kanske trots allt ät något för dig!



Lamotrigin som jag äter nu är i grund och botten en antidepressiv medicin. Men till skillnad från många andra sådana (Sertralin, Zoloft, Efexor etc), så gör den inte de bipolära svängningarna värre.



Men den ska ta bort nedårsvackorna. Och på senare tid bevisat att den även tar udden av hypomanin.

Jag har inte haft nån riktigt svår ångest eller lång period av deppighet sen jag började. Men det är nog för tidigt att avgöra än.

Negativt är trötthet, huvudvärk och irritation. Men det är sånt om borde gå över med tiden!



Många kramar & tankar!



(Lyssnar gärna om du vill berätta/skriva om din pappa och händelser runtomkring! Bara maila isf!)



Kram igen :-)

2009-10-22 @ 02:01:31
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0