Den 14 oktober 2009 – Tack!

Det har blivit en del kommentarer sen start.

Mycket stöd, uppmuntran och mycket värme!

Jag har också fått en del mindre trevliga kommentarer.

Dom har jag läst, funderat kring, raderat och valt att strunta i.

 

Men idag fick jag den första kommentaren som
gjorde mig upprörd. Nästan arg.

Fast på ett bra sätt.

 

En läsare, som är i samma situation som mig skriver

om sina möten med läkare och Försäkringskassan.

Att dom antytt att man som bipolär  aldrig kommer kunna
”komma tillbaka" dvs jobba heltid etc.

 

Jag blir så j*vla förbannad!!!

Hur kan man ta ifrån någon hoppet, framtidstron och viljan

att ens försöka på det sättet?!

 

Men jag är tacksam för att han berättade det för mig.

För nu är jag fast besluten att motbevisa det.

Jag tänker inte nöja mig med att jobba 75 %.

Jag tänker inte vara glad om jag orkar leka med min dotter

hälften av veckans dagar.

Jag tänker inte acceptera att må dåligt. Inte en dag!

 

Jag vill och ska vara 100 %.

Minst.

Och dit kommer jag. En dag. 

Så alla ni som kämpar i motvind just nu:

- Ge inte upp!!!


Kommentarer
Postat av: carina

Jag tror att du visst kan komma tillbaka och att du kan mår bra. Jag vet för jag har själv varit där. I dag mår jag mycket bättre och jag trivs med mitt liv. Jag måste ta min medicin, men jag mår bra. Har inte mått så här bra på många år som jag mår nu. Det är en kamp som du har framför dig men en dag så ser du ljuset i tunneln. Många kramar Carina

2009-10-30 @ 12:38:43
Postat av: kristian

hoppas verkligen att vi kan mot bevis FK fel...



kram Kristian

2009-10-30 @ 14:46:16
Postat av: Jenny

Tack Carina!

Det känns alltid lika skönt att få höra att det faktiskt finns dom som varit där jag är nu, men som tagit sig upp och mår bra idag :-) Sånt ger hopp!



Och Kristian - klart, nu måste vi ju motbevisa dom ;-)

2009-10-30 @ 23:16:17
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Anders

Tänker på dig varje dag.

Kramar Anders

2009-10-31 @ 09:25:19
Postat av: David

Med motvind lyfter draken...

2009-11-01 @ 01:33:53
Postat av: kristian

e sjukt trött på JÄVLA sjukdom vi har, hur länge orkar man???? ljuset i tunnlen blir fan inte ljusare bara mörkare för mig,,,, förlåt för jag skriver detta men vara bara tvungen att skriva till nån som kanske har nått svar



kram från e gråtande kristian

2009-11-04 @ 03:27:14
Postat av: Jenny

Jag vet Kristian. Precis den där känslan av att famla i ett mörker och inte se någon väg ut. Ibland vill man bara ge upp. För det känns som det aldrig kommer bli bättre. Jag tror för din del att du har fel medicin. Be att få försöka med litium (Litionit) om du inte redan gjort det. Den hjälpte visserligen inte mig, men ska vara det allra bästa OM den hjälper. Kanske värt ett försök? Om du orkar... Många kramar och tankar!

2009-11-05 @ 01:25:05
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0