Den 31 oktober 2009 - Sömntabletter

Det har blivit mycket sömntabletter den senaste tiden .

För mycket!

Men dom hjälper ändå inte nämnvärt trots dubbla doser.

Tyvärr.  

 

Jag vet inte varför jag inte kan sova.

Känner mig inte hypoman. Inte fullt sådär effektiv som jag är då.

Är nog egentligen ganska trött om jag känner efter.

Men jag KAN INTE sova ändå.

Och det är så oerhört frustrerande!

 

Misstänker att det är en bieffekt av Lamotriginet.

Hoppas så att det går över. Gärna inom en snar framtid.

För jag är konstant trött av sömnbristen.

Och ser ut därefter också. Sliten. Mörk under ögonen.

 

Jag vill kunna sova!!!

Jag vill inte sitta och titta på meningslösa program på teven

hela nätterna. Eller slösurfa.

Sett allt, gjort allt.

Jag vill bara kunna sova.

Snälla låt mig kunna somna och sova i natt!

 


Kommentarer
Postat av: Svante

Ett knasigt trix som faktiskt fungerar är att låtsas sova riktigt djupt, som om du var en skådis på en filminspelning. Gestalta en övertygande djup sömn och gå in för det till 100%. Jag tror att du kommer vakna både förvånad och utvilad imorgon!

2009-11-12 @ 16:36:08
Postat av: Jenny

Tack Svante :-) Får testa det och låtsas att jag spelar Törnrosa i en film... Fungerar det inte så har du iaf fått mig att le idag!

2009-11-12 @ 23:17:59
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: kristian

jag e inne i en sån period just nu också med ingen eller väldigt lite sömn och det finns inget som e så hemskt... man kollar på tv men det finns inget bra, man kollar internet men man har redan sett allt och där e fan ingen att prata med för alla sover när vi e vakna, riktigt tråkigt!!!!!



men det ska väl vända nån gång!!!!



ps fick en ny medicin till nu voxra plus att jag e uppe i 400mg lamotregin känner sig som en försöks kanin....ds



kram kristian

2009-11-13 @ 19:56:06
Postat av: Jenny

Vad skönt att höra av dig Kristian! Var faktiskt lite orolig, länge sen du skrev!

Aldrig hört talas om Voxra...tar du det tillsammans med Lamotrigin då? Vilken snabb höjning till 400mg! (Jag är uppe i 200 nu och tror faktiskt att det är den som är orsaken till mina sömnproblem...)



Fick/vill du inte prova litium?

Låter som jag förespråkar det, vilket jag inte borde göra med tanke på effekten jag fick. Men man kan ju alltid hoppas att det skulle hjälpa dig om inte Lamotrigin fungerar...



Känner igen det där med inget på tv, allt sett/gjort på nätet och man bara vill kunna sova som "alla andra".



Kramar Jenny

2009-11-14 @ 10:23:44
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: kristian

ja jag har varit rätt nere nu en tid och där av inte orkat skriva så mycke här...Men tack känns som nån som tänker på en och bryr sig..



ja jag tar voxra med lamatroginen för att se om det hjälper men det verkar inte så!! men hjälper inte detta nu så ska jag börja på litium och kanske få ETC behandling så vi får väl se vad dom har planerat för mig nästa gång jag ska dit...



Ja det är ju så att man vill ju vara som alla andra när det gäller att umgås,jobba och inte minst sömnen!!!



Kramar Kristian

2009-11-14 @ 11:36:36
Postat av: Jenny

Hoppas det hjälper med kombinationen av Lamotrigin och Voxra då! Håller alla tummar :-)

Har det blivit bättre med kontakten med din läkare? Att du får träffa henne oftare och så..?



Tänker på dig ofta!

Kram Jenny

2009-11-16 @ 01:05:21
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: kristian

ja jag hoppas verkligen detta hjälper för nu e man fan trött på detta skitet.. ja nu får jag träffa min läkare en gång i månaden för jag blev arg pch sa till dom...



ja där går inte en dag utan att jag tänker på dig och är inne här och kollar...jag bara hoppas vi ska klara av detta hel skinnade och jag vet att du och många andra inklusive jag kämpar som djur för att klara detta och bli friska...



en varm kram kristian

2009-11-16 @ 14:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0