Den 27 oktober 2009 – Vaccinationen

Fick för nån vecka sen hem erbjudande om vaccination.

Mot svininfluensan.

Tillhör riskgruppen på grund av min diabetes och astma.


Har funderat en hel del kring det. För- och nackdelar.

Och hur sannlikt det är att ens bli smittad?

Om det blir så stort som det sades från början?

Men skulle jag bli sjuk, så skulle det nog inte gå så bra.

Inte med tanke på mina känsliga lungor och låga kapacitet.

 

Men reaktionen på biverkningarna då?

Både nu och längre fram. Låt säga om 10-20 år, då kanske

vaccinet visar sig ha biverkningar som ingen förutspått.

 

Och så tänker jag på Lova. Som är för liten för att vaccineras.

Ska man se till fakta, så är det ju så att ju yngre man är desto

svårare sjuk riskerar man bli.

Små barn som drabbas ska hållas under nogrann uppsikt.

Ofta behövs sjukhusvård och risken för dödsfall är större.

Så jag vill inte heller riskera att bli sjuk och smitta henne.  

 

Kom tillslut fram till att det är nog mitt ansvar gentemot henne

och andra barn samt riskgrupper som inte kan eller får vaccineras.

Så jag tog vaccinet idag.
























Ett stick som knappt kändes.
Lite feber, bara några timmar under kvällen och så öm i armen.

Helt okej.

Sen får väl framtiden utvisa om det växer ut en tredje arm eller

nåt om en sådär 15 år...

Men å´andra sidan skulle man ju faktiskt behöva en sådan ibland! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0