Den 18 oktober 2009 – Livet utan barn...

Igår åkte jag med min kompis tillbaka upp till Göteborg.

Ensam!!!

David och Lova stannade kvar hemma.

Det är verkligen jättekonstigt att vara här utan henne.

Tomt. Tyst.

Fast lite skönt med.

Även om jag saknar henne nåt enormt!

Men jag tror verkligen att det här var något jag behövde.

Lite egentid. Att bara vara. Någon annanstans än hemma.

Där går jag bara och plockar upp leksaker, tvättar kläder etc.

Här finns inget sådant. Här är det bara jag.

Och det måste nog få vara så ibland.

Att jag får tid att fundera på vem jag är numera.

Mer än ”bara” mamma. 

 


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Precis, det är så lätt att glömma bort sig själv när barnen tar mycket tid. Bara man inte får panik när man står där själv ...

2009-11-04 @ 16:41:58
URL: http://fiddelifundering.pointblog.se/
Postat av: Jenny

Det är väl så. man får påminna sig varje dag både om att ta sig tid för sig själv och att uppskatta det underbara man har som förälder!



Kram Jenny

2009-11-07 @ 03:17:41
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0