Den 7 juni 2009 - Vem bryr sig?

Idag har det gått en hel vecka sen jag tog
min sista litiumtablett.
Jag har haft huvudvärk varenda dag sen dess.
Men litiumet fungerade aldrig som det skulle för mig.
Jag blev så känslig, orolig och allmänt konstig. 
För att inte nämna hur trött, trög och lättirriterad jag blev!

Men idag har det varit bättre. Trots huvudvärk.
Jag har känt mig lugnare. I mig själv. 
Mitt vanliga jag är mindre känslosamt också.
Skönt, tycker jag!

Allt blir så mycket lättare om man inte bryr sig ;-)



Inget mer litium för mig!!


Kommentarer
Postat av: marlene

har du inte blivit erbjuden att prova lamotrigin??? den funkar bra för mig och jag har inte känt av nå biverkningar alls. normalt brukar jag få typ alla biverkningar man kan få :)

2009-07-01 @ 08:22:23
URL: http://maddissss.blogg.se.
Postat av: sara

Jag önskar dig allt gott och hoppas att du kan ta hand om din dotter på ett bra sätt. Det är inte lätt att vara barn till en psykiskt sjuk förälder, jag själv är det och det har inte varit bra för mig alls. Förstår att det är svårt för dig med, hoppas du mår bättre utan medicin, men jag kan inte låta bli att tänka på din dotter. Hoppas hon får växa upp med en frisk mamma som ser hennes behov. Hon är det viktigaste som finns.

2009-07-01 @ 11:40:42
Postat av: Kajsa

Hejsan!!



Jag åt oxå litium för några år sen. Fick massa konstiga symtom. Men det värsta var att jag kände mej så "lagom" inte glad inte ledsen. Tyckte ingenting om nått..så förstår om du vill sluta..



Sen i slutet på mars äter jag lamotrigin som jag såg henne över tipsa om. Även jag är biverkskänslig. Kan bara instämma inga biverkningar alls. Mådde redan bättre efter 14 dar och fullt ut på kanske 3 veckor..Så den kan ja rekommendera. Förstår att du måste ha något så att du orkar med dej själv o din lilla dotter.



kram

2009-07-02 @ 23:29:19
URL: http://maskrosprinssesan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej! Jag har också diagnosen bipolär. För mig fungerar det mycket bra att äta både Lithionit och Lamotrigin. Lite annat också. Jag har tagit beslutet att äta de mediciner jag behöver för att må bra för att slippa leva i en berg-och-dalbanevärld. Jag har inte bara mig själv att tänka på utan också på mina tre barn.



Jag tycker att var och en själv ska välja ev medicinering i samråd med läkare. Det som passar den ena behöver inte passa den andra.



Jag har ätit olika kombinationer av mediciner de senaste 5 åren beroende på hur jag mår. Litium har jag ätit de senaste åren.



Lycka till med ditt liv och mående! Livet är ibland en hård kamp men det finns också underbara ljusglimtar



/Lisa

2009-07-06 @ 15:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0