Den 16 maj 2009 - Att ha älskat och förlorat...

Tittade på Greys Anatomy nyss. Vi spelar in det varje vecka.
Och ligger konstant några avsnitt efter... :-s
I alla fall, slutorden för avsnittet idag var;

"Varje människa som vi tycker om...
...Hon är en till vi kommer att förlora i framtiden".


Jag som trodde att mina tårar var slut för idag.
Det var dom tydligen inte. Precis så brukade jag  resonerade förut.

Jag stängde ute alla. Jag ville inte känna något för någon.
Varför utsätta sig för den risken?
All den smärta som följer med att förlora någon man älskar...

Det tog mig många år att sluta resonera så.
Fortfarande gör jag det ibland. I tron att jag skyddar mig själv.



Som tur är har jag så smarta vänner som inte låter mig komma

undan när jag får för mig att bryta med dom ♥


Kommentarer
Postat av: åsa

tack tack....har letat å letat efter en blogg som din, å här e den.

är en 33 årig mamma till 2 barn, 12 å 5 år. har diagnosen bipolär å adhd.fick dessa diagnoser för ca2 år sedan. har levt istort sett i kaos men ändå kunnat uppfostra 2 barn själv. har haft en blogg men kommmer att öppna den snart igen.

tack för en underbar blogg.

ps. finns en jätte bra sajt/forum för endast bipolära å anhöriga till oss.



www.bipolarna.se.



kika in vet ja.

2009-06-24 @ 10:07:33
Postat av: kickan34

ja, det där med vänner hm.. jag har brytit med dom för att dom slutade höra av sig, när jag blev sjuk i depression.. nu har jag typ inga vänner i Örebro. Men jag har på nätet, typ.



"All den smärta som följer med att förlora någon man älskar...



Det tog mig många år att sluta resonera så. "



Hur menar du då!?

Kram

2009-06-24 @ 20:30:33
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: kickan34

aha nu fattar jag, var tvungen läsa flera gånger, hm biverkan till gått in i väggen antar jag hm... :P



Nej, så kände jag oxå ett tag, men visst, jag "känner" för personer nu med, men inte lika mycket som jag kanske skulle, som vanliga människor skulle gjort.

Det e svårt det där.. hm men tur att du har kompisar som bryr sig ! :)

2009-06-24 @ 20:33:14
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0