Den 29 november 2009 – Första advent

Idag är det den första advent.

Dagen till ära har jag gjort ischoklad och fudge.

Och just det, biscotti också!

Två varianter, saffran och vanilj/choklad.

 

Det är roligt och mysigt.

Ljusstakarna är tända i nyputsade fönster.

Men lite av glädjen förtas av det faktum att

jag inte kan sova.

 

Högst tre timmar per natt har det varit några dagar nu.

Och jag blir så frustrerad. Min kropp är så trött.

Men jag kan inte sova ändå.

 

Nu är klockan 02:55.

Jag gör mer ischoklad och tvättar gardiner.

Vet att jag kommer vara vaken många timmar till.

har jag tur så kan jag somna vid fem.

I värsta fall runt åtta.

 

Åh, varför kan jag inte bara få sova!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0