Den 24 november 2009 - Hemlängtan

Jag är fortfarande ledsen över att inte få träffa släkten i år.

Försöker vänja mig vid tanken. Det går sådär.

Men med tanke på att det är en månad kvar, så kanske det

känns lättare så småningom.


Överlag är jag ganska trött på att bo här.

Jag vill hem. Jag vill ha min familj nära.

Särskilt har det känts så sedan Lova föddes.
Och hon längtar också.

 

Det går inte en dag utan att hon frågar efter mormor,

Jossa, Jimmy, Stella och Molly.

Jag tycker om dom, jättemycket, säger hon hela tiden.

Idag packade hon sin dockvagn och skulle åka till mormor.

Och grät när jag sa att vi får åka en annan dag istället.

 

Jag vill hem, hem, hem!!!

Men jag vet inte hur. Jag är nog fast här.


Kommentarer
Postat av: Malin

hej gumman vi saknar o läääängtar efter er tycker absolut oxå ni ska flytta HEM =) KRAM lova från mig KRAM MALIN

2009-12-05 @ 13:36:45
Postat av: My

Vad är det som hindrar er? Varför kan ni inte flytta hem? Jag misstänker att det beror på din dotters dagis etc, men vad är det som säger att det inte blir lika bra för henne "hemma"?



Jul med familjen är uppenbarligen jätteviktig för dig, så varför firar ni inte med släkten i år?



Jag hittade till din blogg efter en artikel i aftonbladet. Jag har haft en riktig downperiod sedan dess och har inte orkat läsa... Men nu är jag tillbaka. För att stanna! Du skriver att ingen annan kan göra dig hel. Och jag håller helt med! Men hade jag inte haft min familj som stötta hade jag gett upp för länge sedan. Att fira jul utan dem är otänkbart.



Hoppas det vänder snart Jenny! Det är ju så underbart när det gör det. :-)

2009-12-06 @ 14:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0