Den 3 augusti 2009 - Samtalsterapin!

Idag var det dags för första besöket hos Emmy efter sommaruppehållet.
Eller ja, egentligen skulle jag ha träffat henne redan i förra veckan,
men jag orkade inte ta mig dit.

Det var under de där dagarna då jag inte kunde sova och var full av smärtstillande.

Så jag avbokade, trots att jag nog hade behövt gå dit då.


Men idag kom jag som sagt iväg i alla fall. Det kändes bra.

Det var faktiskt skönt att sitta i hennes gröna fåtölj och prata bort en timme.

Berätta om sommaren och att jag faktiskt inte mått något vidare alls.

Jag trodde inte att samtalen hos Emmy gav mig särskilt mycket.
Att dom inte spelade någon större roll för hur jag mår.

Men när jag inte fick träffa henne på ett par veckor,
så blev det genast uppenbart hur mycket jag behöver den där timman varje vecka,
då jag får sätta ord på alla tankar och känslor.

Berätta om hur jag mår och om vad som händer i mitt liv för tillfället
och hur det får mig att känna.


Så ur den aspekten är det skönt att hösten närmar sig,
så jag kan få komma dit varje vecka igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0