Den 15 augusti 2009 - Bebisen som "inte var hemma"...

Ibland kör saker och ting ihop sig. På sämsta tänkbara sätt.
Som idag. Vi var bjuda på både dop och bröllopsfest.
I Göteborg respektive Lund.
Lösningen blev att David fick gå på bröllop eftersom det är "på hans sida".
Jag och Lova skulle gå på dopet, eftersom det är mina vänner ursprungligen.

Kollade upp kyrkan igår och fick upp en adress som jag knappade in på GPS:en.
Enligt den var det en gata i Nol. Kändes som det borde var rätt.

Men 10 minuter innan dopet ska börja står vi utanför en tom och låst kyrka.
- Bebisen är inte hemma, säger Lova besviket.
Får tag på David som kollar upp det på Internet.
Nja, säger han. Namnet du har är på en församling, och dom har fyra kyrkor...
(I Älvängen, Nol, Starrkärr och Kilanda).
Borde vara någon av de två sistnämda, men nu är klockan redan så mycket
och Lova är arg över att behöva åka bil.
Så vi åker och lämnar doppresenten i trädgården, sen kör vi hemåt.

Ett stopp på Ica bara, där Lova får köpa vindruvor och en film med Teletubbies.
Sen är hon glad och nöjd igen :-)

Jag är lite mer irriterad. SÅ roligt är det inte att fixa iordning sig och köra runt med en
gnällig Lova. Men har förhoppningsvis lärt mig något till nästa gång:

- Att kolla upp adressen mer noga INNAN vi kör hemifrån!


Kommentarer
Postat av: Fiddeli

Det är så lätt att vara efterklok. Synd att ni missade dopet.

2009-08-26 @ 11:26:03
Postat av: Jenny

Ja, visst är det? Men förhoppningsvis så lär man sig något av det ;-)

2009-08-28 @ 01:09:39
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0