Den 11 augusti 2009 - Dr Anders och Lova

David hade ett arbetsmöte idag och jag skulle till Dr Anders...

Av någon anledning hade vi missat varandras planer,

så Lova fick följa med mig till sjukhuset.


Såhär i efterhand borde jag kanske försökt hitta en annan lösning.

Lova var inte direkt på sitt mest medgörliga humör.

Efter en tablettask som snabbt tog slut och två böcker som bläddrades

 igenom på nolltid ville hon gå hem.

- Gå hem! NU!

Jag försökte distrahera mitt skrikande, ilskna barn som drog i mina kläder

varvat med att sitta på golvet och vråla sitt högsta, samtidigt som jag

försökte höra och förstå vad Dr Anders sa...


Jag tror han var lättad när vi gick därifrån.

Förstod i alla fall att han föreslog en ny medicin.

Som kunde ge hudpåverkan (?).

Men vad den heter eller hur den fungerar i övrigt har jag ingen aning om.

Den informationen dränktes i Lovas skrik,

när en kladdig godis fastnade på hennes ena sko...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0