5-6 mars 2009 - På besök i Helsingborg

Jag lämnar nya prover på vårdcentralen på tisdagen.  

Två dagar senare är jag på väg hem till Robban som fyller år.


Lite dåligt med sömn har det fortsatt vara, men annars mår jag hur bra som helst.

Precis när jag ska iväg för att hinna med tåget ringer det. Det är Dr Anders.

- Jo, ditt värde, börjar han. Det är inte riktigt det förväntade...


Tydligen har det bara stigit till 0,58. Vilket är väldigt underligt. Och ovanligt.

Jag har inga typiska biverkningar heller såsom ökad törst och ökad aptit.

Lite skakig känner jag mig. Och illamående om jag tar tabletterna på fastande mage.

Men det känns helt okej, det skulle kunna vara mycket värre.


I vilket fall är det bara att öka dosen ytterligare till 3 tabletter, morgon och kväll.

Jag ska börja redan samma dag. Så efter middag och tårta tar jag mina 3 tabletter.

Jag stannar över natten och ligger som vanligt vaken

och funderar på livet istället för att sova.


Nästa morgon tar jag ytterligare tre tabletter till frukosten.

När jag senare under eftermiddagen ska ta tåget tillbaka börjar jag må lite illa.


Och när jag kliver av tåget hemma i Lund mår jag så illa och är så yr

att jag inte kan förstå hur jag ska lyckas ta mig hem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0