27 februari till den 2 mars 2009 – Dom nya sömntabletterna.

Första natten med nya sömntabletterna lyckas jag knappt ta mig till sängen.

Jag sover och sover och sover.

Eller ja, ska man vara ärlig så sover jag väl en (för dom flesta), normal natt.

Och det känns helt underbart!

Så länge och så djupt har jag inte sovit på flera veckor.


Men dagen efter känner jag mig lite trött. Seg liksom. Och mår lite illa.

Måste bero på att sömntabletterna inte gått ur kroppen ordentligt ännu, tänker jag

och läser på bipacksedeln att dåsighet och illamående är vanliga biverkningar.


Nästa dag är likadan. Liksom dagen efter den.

Nu ger dessutom sömntabletterna knappt någon effekt heller.

Jag somnar visserligen, men vaknar igen efter 1-2 timmar oförmögen att somna om.

Så den lilla sömn jag får är inte värd biverkningarna.

Slutar ta dom och hoppas på att litiumet snart ska göra mig trött om kvällarna.


När jag slutat med sömntabletterna går det ytterligare något dygn innan jag  
börjar känna mig mindre seg om dagarna och illamåendet avtar.
Men sen mår jag mycket bättre :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0