24-26 februari 2009 - Första provtagningen.

Efter en vecka går jag och tar de första proverna.
Det går att ordna på vårdcentralen (Södertull).
De skickar upp proverna till sjukhuset,
som i sin tur skickar resultatet till Dr Anders.


Två dagar senare ringer han.

Mina njurar är i fint skick. Och litiumkoncentrationen ligger på 0,44.

Jag vet inte vilken enhet man mäter i,
men lagom nivå ska vara mellan 0,7-0,9.

En bit kvar alltså.


Men nu fungerar tydligen litium som så att om en tablett ger mig
ett värde på 0,44 kommer 2 tabletter ge det dubbla, d v s ett värde på 0,88.
Vilket vore perfekt!

Jag ska alltså öka dosen till 2 tabletter två gånger dagligen med start omgående.


Tar även upp problemen med sömnen.
Att jag fortfarande inte kan sova utan hittar på saker att göra nätterna igenom.
Att jag har huvudvärk dagligen, att kroppen värker av trötthet,
men att hjärnan inte verkar kunna varva ner.

Jag får nya sömntabletter utskrivna.
Starkare. Två olika som man kan kombinera.

Ska bli intressant att se om dom kan hjälpa mig...


Kommentarer
Postat av: malin

HEJ

håller tummarna o tror att den dubbla dosen blir perfekt =) hoppas öven du får det lugnare om nätterna med de nya sömntabletterna

TÄNKER PÅ DIG KRAM

2009-04-27 @ 15:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0