1 februari 2009 - den otillräckliga mamman

04:10 - Akuten

Klockan är strax efter fyra på natten när vi kommer hem från barnakuten.
Förstår inte hur jag ska räcka till. En del av mig ville bara fly därifrån,

ut i den mörka, kalla natten och bort, bort, bort.

Men det gjorde jag såklart inte. Det skulle jag aldrig göra. En blick på min rödgråtna,

trötta lilla älskling så vet jag att jag aldrig, aldrig någonsin skulle kunna överge henne.


04:50 - Lugnet

Lova har fått Panodil och Ipren. Ätit en halv glass och druckit lite vatten.

Hon somnar halvsittandes i sin resesäng.
Jag måste också försöka sova lite. 

Är så frusen, fastän det inte är särskilt kallt. Kanske beror det på trötthet?

Drar två tjocka duntäcken över mig. Men fryser ändå.
Somnar tillslut ändå och sover ända fram till halv tio.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0